Z radością witamy Stevena Armstronga jako naszego nowego przewodniczącego. Steven wnosi bogate doświadczenie zdobyte podczas 35 lat pracy na wysokich stanowiskach kierowniczych w globalnej branży motoryzacyjnej. W szczególności pełnił funkcję COO, prezesa, a następnie przewodniczącego Ford of Europe. Jego sprawdzone kompetencje odegrają kluczową rolę w zapewnieniu dalszego sukcesu operacyjnego i komercyjnego Morgana.
Steven zastępuje Lawrence’a Price’a, który pozostaje członkiem zarządu jako dyrektor niewykonawczy. Price, prawnuk założyciela firmy HFS Morgana, zasiada w zarządzie od 2012 roku.
Matthew Hole, dyrektor zarządzający Morgan Motor Company, powiedział:
„Z ogromną radością witam Stevena w Morganie. Tak szerokie doświadczenie na poziomie zarządu jest niezwykle cenne dla firmy, a wgląd Stevena odegra decydującą rolę w realizacji ambitnych planów Morgana na przyszłość. Nasza strategia rozwoju na rynkach zagranicznych oraz plany dotyczące ekscytujących nowych modeli, w tym nadchodzącej premiery nowego flagowego modelu sportowego Morgana, będą czerpać korzyści z jego wpływu.
Również doświadczenie Stevena w kształtowaniu strategii operacyjnej będzie nieocenione. Opracowanie naszej strategii zaopatrzenia – mającej na celu zwiększenie udziału produkcji własnej komponentów pojazdów – oraz pielęgnowanie i rozwój rzadkich umiejętności rzemieślniczych naszych pracowników, są kluczowe dla realizacji naszego celu, jakim jest utrzymanie i wzmocnienie reputacji Morgana jako wiodącego na świecie producenta ręcznie budowanych samochodów sportowych.”
Steven Armstrong, nowy przewodniczący Morgan Motor Company, powiedział:
„To zaszczyt dołączyć do Morgana, firmy zajmującej wyjątkową pozycję w branży motoryzacyjnej. Od dawna podziwiam siłę tej marki i lojalność jej klientów. Przede wszystkim produkty Morgana słusznie zdobyły swoje miejsce wśród najbardziej wyjątkowych i ikonicznych samochodów sportowych na świecie.
Dołączam do zespołu w ekscytującym momencie i cieszę się na możliwość wykorzystania mojego doświadczenia, aby wspierać kadrę kierowniczą Morgana i zwiększać efektywność działalności firmy. Poprzez doradztwo w zakresie strategii, innowacji, produkcji i jakości, będziemy wspólnie dążyć do osiągnięcia trwałego, globalnego wzrostu firmy, pozostając wiernym wartościom Morgana i jego zasłużonemu sukcesowi.”
Opcjonalny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu uwalnia pełny potencjał układu napędowego Supersportu, zapewniając większą kontrolę podczas pokonywania zakrętów.
Laserowo cięty bagażnik został zaprojektowany w celu zwiększenia przestrzeni ładunkowej, co ułatwia dalsze podróże. Tylne zderzaki, dopasowane do tych z przodu pojazdu, stanowią punkty mocowania dla aluminiowego bagażnika.
Bagażnik, dostępny w wykończeniu Satin Silver lub Dark Grey, współpracuje z pokrywą bagażnika, odchylając się do tyłu podczas otwierania.
Elementy drewniane wewnątrz znajdują się na dolnej listwie deski rozdzielczej, konsoli środkowej oraz drzwiach. Dostępne w 11 różnych wykończeniach, od inżynieryjnej intarsji po tradycyjny orzech, każda drewniana część jest starannie ręcznie formowana przez wykwalifikowanych rzemieślników.
Adaptacyjny sportowy układ wydechowy Supersport, dostępny z końcówkami w kolorze czarnym lub srebrnym, został dostrojony w celu zapewnienia odpowiedniego dźwięku towarzyszącego każdemu trybowi jazdy.
Pakiet łączności obejmuje bezprzewodowe ładowanie w schowku na konsoli środkowej oraz rozmowy w trybie głośnomówiącym, sterowane za pomocą przycisków na desce rozdzielczej i dźwigni kierunkowskazów.
Trzy dyskretnie umieszczone mikrofony wykorzystują technologię beamforming, aby skupić się na konkretnych źródłach dźwięku i zredukować hałas otoczenia. W połączeniu ze wzmacniaczem, który stosuje aktywne tłumienie hałasu i algorytmy eliminacji echa, pakiet umożliwia prowadzenie rozmów telefonicznych w krystalicznej jakości, nawet podczas jazdy z otwartym dachem.
Udoskonalony system audio Sennheiser wykorzystuje lekkie i wydajne siłowniki umieszczone w desce rozdzielczej i podwoziu, aby zapewnić wysokiej jakości wrażenia dźwiękowe. System oferuje szeroki zakres dynamiki i poziomy głośności dopasowane do intensywności wrażeń z jazdy.
Dynamic Handling Pack obejmuje regulowane przednie i tylne amortyzatory Nitron, których zawory i sztywność sprężyn zostały dostrojone specjalnie dla modelu Supersport. Możesz wybrać spośród 24 stopni regulacji tłumienia, aby dostosować charakterystykę jazdy do swojego stylu prowadzenia.
Udoskonalony design Supersporta jest bardziej aerodynamiczny niż w poprzednich modelach z sześciocylindrowym silnikiem. Zastosowanie technologii obliczeniowej dynamiki płynów (CFD) do kształtowania powierzchni nadwozia i podwozia pozwoliło osiągnąć 5% redukcję oporu powietrza, 20% redukcję siły nośnej, poprawioną równowagę aerodynamiczną.
Supersport został zaprojektowany i skonstruowany z naciskiem na niską masę, aby zapewnić maksymalną lekkość i łatwość prowadzenia. Masa własna pojazdu wynosi zaledwie 1170 kg, co przekłada się na stosunek mocy do masy na poziomie 286 KM na tonę.
Standardowe i opcjonalne felgi są wyposażone w opony Michelin Pilot Sport 5, wybrane ze względu na ich doskonałą przyczepność na mokrej nawierzchni oraz lepsze wyczucie prowadzenia.
Supersport jest napędzany rzędowym, sześciocylindrowym silnikiem BMW B58 TwinPower Turbo, który generuje moc 335 KM. Silnik współpracuje z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów ZF.
Zastosowanie jednostki BMW kontynuuje udaną, trwającą już 25 lat współpracę między Malvern a Monachium, która rozpoczęła się w 2000 roku wraz z modelem Aero 8.
Nowa platforma „CXV” Supersporta waży zaledwie 102 kg. Sztywność skrętna została zwiększona o 10% w porównaniu z poprzednią platformą „CX”, a po zamontowaniu twardego dachu wzrasta o kolejne 10%.
Nowy układ kierowniczy z przeprojektowanym prowadzeniem wału poprawia precyzję i zwiększa szybkość reakcji kierownicy o 13%.
Zaktualizowane zawieszenie zapewnia bardziej komfortową jazdę, lepszą kontrolę nad nadwoziem i większą precyzję prowadzenia dzięki nowej geometrii i standardowym stabilizatorom poprzecznym.
Supersport stanowi ewolucję funkcjonalnej filozofii designu Morgana, prezentując nowoczesne ujęcie ponadczasowej sylwetki marki, która natychmiast pozostaje rozpoznawalna jako Morgan. Ta filozofia stawia na uczciwość w designie, wymagając, aby wiele elementów pojazdu pełniło więcej niż jedną funkcję. W designie Supersporta nie odzwierciedla się jedna konkretna era. Zamiast tego czerpie on inspiracje z różnych epok, przekształcając je w coś nowego, a jednocześnie o ponadczasowym uroku.
Wymienny dach z kompozytu węglowego i składany dach z moheru oferują dwa odrębne charakterystyki Supersporta.
Twardy dach waży zaledwie 19,7 kg i jest wyposażony w duży, zakrzywiony tylny ekran ze szkła, który zapewnia doskonałe doświetlenie wnętrza.
Składany dach z moheru przekształca Supersporta w minimalistyczny kabriolet. Dach z moheru jest dostępny w różnych wariantach kolorystycznych i jest dostarczany z osłoną, którą można zamontować podczas jazdy.
Dwa nowe wzory felg reprezentują najlżejsze aluminiowe koła, jakie kiedykolwiek stworzył Morgan. Nowe standardowe 18-calowe felgi z kutego aluminium w technologii flow formed, o nazwie „Superlite”, ważą zaledwie 10,8 kg na każde koło.
Opcjonalne 19-calowe kute felgi aluminiowe „Aerolite” ważą jedynie 9,7 kg na każde koło.
Nowy precyzyjny system mocowania sprawia, że odchudzone, zdejmowane panele okienne są łatwiejsze w obsłudze i zmniejsza potrzebę stosowania zewnętrznych mocowań. Panele są odblokowywane za pomocą wewnętrznej klamki drzwi — po jej przesunięciu do przodu panel można łatwo zdjąć z drzwi.
Górne aluminiowe sekcje są dostępne w wykończeniu satynowym w kolorze srebrnym lub szarym, natomiast dolna tkanina jest dopasowana do koloru dachu.
Bagażnik Supersporta jest otwierany za pomocą pilota centralnego zamka i oferuje wystarczająco dużo miejsca na przechowywanie bocznych ekranów oraz torby na nocleg. Wnętrze jest wykończone dopasowanym dywanem o splocie box weave, a tył bagażnika jest obramowany widocznym elementem lakierowanego drewna jesionowego.
Wyższy poziom inteligencji w formowaniu powierzchni oraz minimalistyczne, uporządkowane podejście przyczyniają się do nowoczesnej estetyki Supersporta.