Mechaniczne połączenie z Twoją maszyną i kontakt z otoczeniem. Widoki, dźwięki, zapachy i wibracje. Każda przejażdżka wyostrza zmysły, zmuszając Cię do pełnej obecności i skupienia. To jest motoryzacja, to jest Super 3.
Super 3 oferuje wyjątkowe połączenie mechanicznego charakteru, bliskości z otoczeniem i unikalnego wyglądu, który wyróżnia go na drodze. Niewiele pojazdów zapewnia tak intensywne doznania jak Super 3, który wręcz zachęca właściciela do planowania kolejnej motoryzacyjnej przygody.
Super 3 został zaprojektowany od podstaw, aby dostarczać nowy poziom charakteru, emocji i przygody – wartości, które definiują trójkołowe pojazdy Morgana od założenia firmy w 1909 roku.
Boczne panele Super 3 kontrolują przepływ powietrza przez chłodnice, a jednocześnie umożliwiają różne opcje mocowania bagażu. Z przodu, konstrukcyjne odlewy aluminiowe nie tylko wspierają silnik i elementy zawieszenia, ale także optymalizują przepływ powietrza wokół pojazdu.
Przód modelu Super 3 to wyraz inżynieryjnej szczerości w najczystszej formie. Aluminiowe odlewy, które utrzymują silnik i kierują przepływem powietrza, a także odkryta architektura zawieszenia dumnie eksponują surową, mechaniczną autentyczność. Każdy detal tego frontu jest doskonałym połączeniem designu i inżynierii.
Design rodem z epoki odrzutowców. Smukłe, płaskie panele flankujące kadłub Super 3 przywodzą na myśl dyfuzory samolotów odrzutowych. Ich efektowna forma to nie tylko kwestia stylu – pełnią kluczową rolę w optymalizacji przepływu powietrza przez bocznie umieszczone chłodnice. Dodatkowo stanowią solidną bazę do montażu bagażników, sakw czy unikalnych malowań.
Podczas gdy przód Super 3 dumnie eksponuje swoją techniczną autentyczność, jego tył zachwyca smukłą, opływową formą, zwężającą się ku tylnej strukturze odlewanej, w której osadzono światła pozycyjne i hamulcowe. Odsłonięte wzmocnienie biegnące wokół środkowej linii pionowej nawiązuje do klasycznych technik łączenia poszycia stosowanych w lotnictwie połowy XX wieku.
Minimalizm i pełne skupienie na kierowcy. Kokpit Super 3 został zaprojektowany tak, aby nic nie odrywało uwagi od niezrównanych wrażeń z jazdy, oferując bezpośrednie, mechaniczne połączenie z pojazdem – coś, czego brakuje w większości współczesnych samochodów. Wodoodporne i pyłoszczelne wnętrze sprawia, że Super 3 jest gotowy na przygody w każdych warunkach, niezależnie od pogody i pory roku.
Kontynuacja tradycji z nowoczesnym duchem. Nawiązując do zmiany z lat 30., kiedy trójkołowe Morgany F-Type zastąpiły silniki V-Twin montowane na zewnątrz jednostkami Forda umieszczonymi wewnątrz, Super 3 czerpie moc z 1,5-litrowego, trzycylindrowego, wolnossącego silnika Forda. Generując 118 KM przekazywanych bezpośrednio na pojedyncze tylne koło, jednostka napędowa Super 3 wyróżnia się nie tylko osiągami, ale i wyrazistym charakterem.
Super 3 jest dostępny wyłącznie z manualną skrzynią biegów, co podkreśla jego bezkompromisowe podejście do prawdziwej radości z jazdy. Krótki skok lewarka, dobrze wyważone, precyzyjne sprzęgło oraz ergonomicznie zaprojektowany układ pedałów, umożliwiający płynne redukcje techniką „heel-and-toe”, zapewniają niezrównane mechaniczne połączenie z pojazdem. Efekt? Dynamiczna, angażująca jazda pełna charakteru.
Intrygujący design łączący formę z funkcją. Koła Super 3 zaprojektowano z maksymalnym dodatnim offsetem, aby zapewnić optymalne prowadzenie i komfort jazdy, a tylne koło zachowuje charakterystyczny, wklęsły wygląd. We współpracy z Avon stworzono specjalne opony nawiązujące do klasycznego, „napompowanego” stylu, który zdobił trójkołowe Morgany z lat 10., 20. i 30. XX wieku.
Kompaktowe wymiary Super 3 wymagają kreatywnego podejścia do przechowywania bagażu. Czerpiąc inspirację z właścicieli poprzedniej generacji Morgan 3 Wheeler i ich niestandardowych rozwiązań, Super 3 oferuje homologowane tylne i boczne bagażniki, a także sakwy montowane na bocznych panelach oraz twarde walizki. W połączeniu z przestrzenią bagażową w „bagażniku” oraz schowkiem pod siedzeniem, pakowanie nie będzie ograniczeniem dla Twoich przygód z Super 3.
Moc:
118 KM
Masa własna:
635 kg
Przyspieszenie 0–100 km/h:
7.0 sekund
Prędkość maksymalna:
209 km/h
Emisja CO₂:
130 g/km
Średnie zużycie paliwa (cykl mieszany):
7.0 l/100 km
Okres gwarancji:
3 lata
Opcjonalny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu uwalnia pełny potencjał układu napędowego Supersportu, zapewniając większą kontrolę podczas pokonywania zakrętów.
Laserowo cięty bagażnik został zaprojektowany w celu zwiększenia przestrzeni ładunkowej, co ułatwia dalsze podróże. Tylne zderzaki, dopasowane do tych z przodu pojazdu, stanowią punkty mocowania dla aluminiowego bagażnika.
Bagażnik, dostępny w wykończeniu Satin Silver lub Dark Grey, współpracuje z pokrywą bagażnika, odchylając się do tyłu podczas otwierania.
Elementy drewniane wewnątrz znajdują się na dolnej listwie deski rozdzielczej, konsoli środkowej oraz drzwiach. Dostępne w 11 różnych wykończeniach, od inżynieryjnej intarsji po tradycyjny orzech, każda drewniana część jest starannie ręcznie formowana przez wykwalifikowanych rzemieślników.
Adaptacyjny sportowy układ wydechowy Supersport, dostępny z końcówkami w kolorze czarnym lub srebrnym, został dostrojony w celu zapewnienia odpowiedniego dźwięku towarzyszącego każdemu trybowi jazdy.
Pakiet łączności obejmuje bezprzewodowe ładowanie w schowku na konsoli środkowej oraz rozmowy w trybie głośnomówiącym, sterowane za pomocą przycisków na desce rozdzielczej i dźwigni kierunkowskazów.
Trzy dyskretnie umieszczone mikrofony wykorzystują technologię beamforming, aby skupić się na konkretnych źródłach dźwięku i zredukować hałas otoczenia. W połączeniu ze wzmacniaczem, który stosuje aktywne tłumienie hałasu i algorytmy eliminacji echa, pakiet umożliwia prowadzenie rozmów telefonicznych w krystalicznej jakości, nawet podczas jazdy z otwartym dachem.
Udoskonalony system audio Sennheiser wykorzystuje lekkie i wydajne siłowniki umieszczone w desce rozdzielczej i podwoziu, aby zapewnić wysokiej jakości wrażenia dźwiękowe. System oferuje szeroki zakres dynamiki i poziomy głośności dopasowane do intensywności wrażeń z jazdy.
Dynamic Handling Pack obejmuje regulowane przednie i tylne amortyzatory Nitron, których zawory i sztywność sprężyn zostały dostrojone specjalnie dla modelu Supersport. Możesz wybrać spośród 24 stopni regulacji tłumienia, aby dostosować charakterystykę jazdy do swojego stylu prowadzenia.
Udoskonalony design Supersporta jest bardziej aerodynamiczny niż w poprzednich modelach z sześciocylindrowym silnikiem. Zastosowanie technologii obliczeniowej dynamiki płynów (CFD) do kształtowania powierzchni nadwozia i podwozia pozwoliło osiągnąć 5% redukcję oporu powietrza, 20% redukcję siły nośnej, poprawioną równowagę aerodynamiczną.
Supersport został zaprojektowany i skonstruowany z naciskiem na niską masę, aby zapewnić maksymalną lekkość i łatwość prowadzenia. Masa własna pojazdu wynosi zaledwie 1170 kg, co przekłada się na stosunek mocy do masy na poziomie 286 KM na tonę.
Standardowe i opcjonalne felgi są wyposażone w opony Michelin Pilot Sport 5, wybrane ze względu na ich doskonałą przyczepność na mokrej nawierzchni oraz lepsze wyczucie prowadzenia.
Supersport jest napędzany rzędowym, sześciocylindrowym silnikiem BMW B58 TwinPower Turbo, który generuje moc 335 KM. Silnik współpracuje z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów ZF.
Zastosowanie jednostki BMW kontynuuje udaną, trwającą już 25 lat współpracę między Malvern a Monachium, która rozpoczęła się w 2000 roku wraz z modelem Aero 8.
Nowa platforma „CXV” Supersporta waży zaledwie 102 kg. Sztywność skrętna została zwiększona o 10% w porównaniu z poprzednią platformą „CX”, a po zamontowaniu twardego dachu wzrasta o kolejne 10%.
Nowy układ kierowniczy z przeprojektowanym prowadzeniem wału poprawia precyzję i zwiększa szybkość reakcji kierownicy o 13%.
Zaktualizowane zawieszenie zapewnia bardziej komfortową jazdę, lepszą kontrolę nad nadwoziem i większą precyzję prowadzenia dzięki nowej geometrii i standardowym stabilizatorom poprzecznym.
Supersport stanowi ewolucję funkcjonalnej filozofii designu Morgana, prezentując nowoczesne ujęcie ponadczasowej sylwetki marki, która natychmiast pozostaje rozpoznawalna jako Morgan. Ta filozofia stawia na uczciwość w designie, wymagając, aby wiele elementów pojazdu pełniło więcej niż jedną funkcję. W designie Supersporta nie odzwierciedla się jedna konkretna era. Zamiast tego czerpie on inspiracje z różnych epok, przekształcając je w coś nowego, a jednocześnie o ponadczasowym uroku.
Wymienny dach z kompozytu węglowego i składany dach z moheru oferują dwa odrębne charakterystyki Supersporta.
Twardy dach waży zaledwie 19,7 kg i jest wyposażony w duży, zakrzywiony tylny ekran ze szkła, który zapewnia doskonałe doświetlenie wnętrza.
Składany dach z moheru przekształca Supersporta w minimalistyczny kabriolet. Dach z moheru jest dostępny w różnych wariantach kolorystycznych i jest dostarczany z osłoną, którą można zamontować podczas jazdy.
Dwa nowe wzory felg reprezentują najlżejsze aluminiowe koła, jakie kiedykolwiek stworzył Morgan. Nowe standardowe 18-calowe felgi z kutego aluminium w technologii flow formed, o nazwie „Superlite”, ważą zaledwie 10,8 kg na każde koło.
Opcjonalne 19-calowe kute felgi aluminiowe „Aerolite” ważą jedynie 9,7 kg na każde koło.
Nowy precyzyjny system mocowania sprawia, że odchudzone, zdejmowane panele okienne są łatwiejsze w obsłudze i zmniejsza potrzebę stosowania zewnętrznych mocowań. Panele są odblokowywane za pomocą wewnętrznej klamki drzwi — po jej przesunięciu do przodu panel można łatwo zdjąć z drzwi.
Górne aluminiowe sekcje są dostępne w wykończeniu satynowym w kolorze srebrnym lub szarym, natomiast dolna tkanina jest dopasowana do koloru dachu.
Bagażnik Supersporta jest otwierany za pomocą pilota centralnego zamka i oferuje wystarczająco dużo miejsca na przechowywanie bocznych ekranów oraz torby na nocleg. Wnętrze jest wykończone dopasowanym dywanem o splocie box weave, a tył bagażnika jest obramowany widocznym elementem lakierowanego drewna jesionowego.
Wyższy poziom inteligencji w formowaniu powierzchni oraz minimalistyczne, uporządkowane podejście przyczyniają się do nowoczesnej estetyki Supersporta.